T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / NARLIDERE - Narlıdere Rasim Önel Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Halkla İlişkiler Alanı


              HALKLA İLİŞKİLER TANITIM VİDEOSU İÇİN TIKLAYIN

    

 HALKLA İLİŞKİLER TANITIM SUNUSU İÇİN TIKLAYIN 


HALKLA İLİŞKİLER  

Halkla ilişkiler alanı, kurumu tanıtma, kurumun çalışmaları ve kurum hakkında çevrede olumlu izlenimler oluşturabilecek ilişkileri kurma ve bu amaçla gerekli faaliyetleri planlanma, geliştirme ve yürütme, şirketleri müşterilere, müşterileri şirketlere tanıtma, müşterilerle olumlu ilişkiler geliştirilmesi için gerekli çalışmaları yürütme, sosyal ve ekonomik konularla müşterilerden gelen talep doğrultusunda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak sonuca ulaşılmasını sağlama, organizasyon düzenleme sürecini takip etme, temel düzeyde proje geliştirme, mekân düzenleme ve süsleme, yardımcı hizmetleri temin etme yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği alandır.

Alanımız, küresel düzeyde değişen pazar, rekabet koşulları ve hızlı teknolojik ilerlemeler nedeni ile sürekli ve dinamik bir gelişim içindedir. Sektörün turizm, servis, reklam, pazarlama vb. sektörler ile de ilişkisi bulunmaktadır. Bu da sektördeki iş gücünün çok yönlü ve yüksek seviyede olmasını zorunlu kılmaktadır.

Alanın Altında Yer Alan Dallar

Halkla İlişkiler Dalı

Bu doğrultuda Halkla İlişkiler alanı ve alan altında yer alan dalda ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır.

Bu programı tamamlayan öğrenciye;

* Halkla ilişkiler kavramı, ilişkili olduğu alanlar, halkla ilişkiler yaklaşımı; organizasyon çeşitlerine uygun organizasyon düzenleme, halkla ilişkiler faaliyetlerini, yazılı ve sözlü araçları kullanarak kurum içi halkla ilişkiler; hedef kitleye yönelik tanıtım ve kampanya düzenleme,

* Medyadaki haber mesajlarını toplama, bir kurum hakkındaki haberleri toplama ve halkla ilişkiler kampanyası yapma,

* Temel hukuk bilgisi çerçevesinde anayasal hak ve sorumluluklara uygun olarak halkla ilişkiler meslek etiği ve yasaları,

* Reklam süreci, reklam ortamları, reklamcılıkta araştırma, reklamcılıkta planlama ve değerlendirme, yazılı basında yenilikçi faaliyetler, görsel/işitsel medyada yenilikçi faaliyetler işlemlerini yapma,

* Yeni medyada marka iletişimi kurma,

* Modern pazarlama, pazarlama ve iletişim ve pazarlama karması elemanları

* Çağrı merkezi temel kavramları, çağrı merkezi hizmet kuralları ve çağrı merkezinde kullanılan teknolojiler ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULAMA ESASLARI

 

Program dört yıl olarak tasarlanmıştır. Haftalık ders çizelgesinde ortak dersler, meslek dersleri, seçmeli dersler, seçmeli meslek dersleri ile akademik destek dersleri yer almaktadır.

 

* 9. sınıfta, alana ait temel mesleki becerileri kapsayan derslere, 10 ve 11. sınıflarda ise dala ait mesleki becerileri kapsayan derslere yer verilmektedir. 12. sınıfta Anadolu teknik programında akademik destek dersleri, Anadolu meslek programında ise işletmelerde mesleki eğitim ve seçmeli meslek dersleri uygulanır.

 

 *Dal eğitimine; bölgesel ve sektörel ihtiyaçlar, okulun donanımı, öğretmen durumu ve fiziki kapasitesi ile öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları dikkate alınarak devam edilmektedir.

 

* Merkezi sınav puanıyla yerleşen öğrenciler 12. sınıfta akademik destek derslerini tamamlayarak Anadolu teknik programından veya isteğe bağlı olarak seçmeli meslek dersleri ile işletmelerde meslek eğitimini tamamlamaları hâlinde Anadolu meslek programından mezun olurlar.

 

* Anadolu meslek programına devam eden öğrenciler 12. sınıfta seçmeli meslek dersleri ile birlikte işletmelerde meslek eğitimine devam edecektir.

 

*Anadolu teknik programına devam eden öğrenciler; 12. sınıfta akademik destek dersleri kapsamında yer alan ders tablolarından birini seçecektir. Tablolarda yer alan dersler için Talim ve Terbiye Kurulunun Tebliğler Dergisi'nde yayımlanan kararlar ile ortaöğretim kurumlarında uygulamada olan öğretim programları esas alınır.

 

*Meslek dersleri; haftalık ders çizelgesinde belirtilen ders saatlerinin bütünlüğü bozulmadan veya imkânlar ölçüsünde birbirini izleyecek şekilde planlanır.

 

 *9. sınıftaki seçmeli dersler Talim ve Terbiye Kurulunun Tebliğler Dergisi'nde yayımlanan kararları doğrultusunda seçmeli dersler tablosundan seçilecektir.

 

*11. sınıfta seçmeli dersler ve seçmeli meslek dersleri toplamı 9 ders saati olarak planlanmıştır. Bu dersler Talim ve Terbiye Kurulunun Tebliğler Dergisi'nde yayımlanan kararları doğrultusunda seçmeli dersler tablosundan, seçmeli meslek dersleri tablosundan, alan/dal meslek derslerinden veya diğer alan/dal meslek derslerinden seçilecektir.

 

*Anadolu meslek programı öğrencileri 12. sınıfta çerçeve öğretim programlarında yer alan seçmeli meslek dersleri tablosundan 7 ders saati ders seçeceklerdir.

Seçmeli meslek dersleri ile alan ve dalda birden fazla sertifika alınabilir.

 

*İşletmelerde mesleki eğitim dersinin içeriği, her dal için dalın gerektirdiği bilgi ve becerilerin tamamını kapsayan, ağırlıklı olarak iş, proje, deney ve hizmetin yapılması ve uygulamasını gerektiren öğrenme kazanımları dikkate alınarak zümre öğretmenler kurulu tarafından hazırlanır.

 

*Staj; öğrencilerin mesleki bilgi, beceri, tutum ve davranış geliştirmelerini, okulda olmayan tesis, araç gereci tanıyarak gerçek üretim, hizmet ortamına ve iş hayatına uyumlarını sağlamak amacıyla yaptırılır. Staj programının içeriği; ilgili sınıf/sınıflara ait kazanımlar esas alınarak temrin, iş, proje, deney veya hizmetin uygulanmasını sağlayacak şekilde zümre öğretmenler kurulu tarafından hazırlanır.

 

*Ders ve öğrenme birimi kazanımları gerçekleştirilirken iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerinin alınması gereklidir. Referans dokümanlarda belirtilen iş sağlığı ve güvenliği mevzuatı doğrultusunda alınması gereken tedbirlere ders bilgi formlarında alan ve dalların özelliği göz önünde bulundurularak yer verilmektedir. Buna göre iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili gerekli bilgi ve becerileri alışkanlık hâline getiren bireyler yetiştirilmesi amacıyla çerçeve öğretim programı ve ders bilgi formlarındaki iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili konular zümre öğretmenler kurulunda görüşülür

 

Sertifika Dersleri Tablosu

Dal Adı

Sertifika Adı

Dersler

Ders Saati

Halkla İlişkiler

Müşteri Temsilcisi

Tanıtım Faaliyetleri

2

Müşteri Temsilciliği

3

Halkla İlişkilerde Metin Yazarlığı

2

Rekreasyon Elemanı

Rekreasyon

2

Organizasyon

5

Organizasyon Sorumlusu

Tanıtım Faaliyetleri

2

Organizasyon

5

Tüm Dallar

Dijital Beceriler

Programlama

3

Dijital Tasarım

2

Sosyal Medya

2

 

Staj İmkanları

 

Öğrencilerimiz son sınıfta Halkla İlişkiler alanındaki işletmelerde staj yaparak iş piyasasını, iş dünyasını tanıma, ayrıca öğrendikleri bilgileri profesyonel anlamda uygulama imkânı bulurlar. Bu süreçte okul öğretmenleri işletmelere gelerek ve okulda öğrencilere yol gösterir. Staj etkinliği hafta içi 3 gün devam eder, diğer 2 gün okuldaki öğretime devam edilir. Ayrıca işletmelerde yapılan staj ile öğrenciler devlet tarafından sigortalanırlar ve asgari ücretin üçte biri oranında (en az) ücret alırlar.

 

Belgelendirme

Mezun olan öğrenciye, alan ve dalını gösteren diploma ve iş yeri açma belgesi ile birlikte seçmeli meslek dersleri ile ulaşabileceği ilgili mesleklere ait sertifika verilmektedir. Mesleki ve teknik ortaöğretim programlarından mezun olanlardan isteyenlere, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi kapsamında, öğrenim süresince kazandıkları temel yeterlilikler hakkında bilgiler içeren Europass sertifika/diploma ekiyle alınan ve başarılan öğrenme birimini, mesleki eğitim gördüğü veya stajını yaptığı işletmenin adını gösterir belge düzenlenir.

 

Eğitim ve Kariyer İmkânları

 

Meslek lisesinden sonra "Yükseköğretim Kurumları Sınavında" (YKS) başarılı olanlar, lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler. Mezun olan öğrencilerin ek puanları ile yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur.

Halkla ilişkiler alanı pek çok iş kolunu doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilendirdiği için bu sektörde iş bulma olanakları oldukça geniştir. Bu programdan mezun olanlar;

 

·  Halkla İlişkiler Ajanslarında

·  Özel Kurum ve Kuruluşların Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim ve Tanıtım Bölümlerinde

·  Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim ve Tanıtım Bölümlerinde, Görsel ve İşitsel Medya Kuruluşlarında

·  Medya Takip Ajanslarında

·  Kamuoyu ve Piyasa Araştırma Şirketlerinde

·  Reklam Ajanslarında

·  Haber Ajanslarında

·  Çağrı Merkezlerinde

·  Şirketlerin Müşteri İlişkileri Birimlerinde

·  Organizasyon ve Fuar Şirketlerinde

·  Turizm Şirketlerinde,

·  Ticaret Odaları vb. yerlerde çalışabilirler.

 

Yükseköğretim Programları

 

Önlisans (2 Yıl)

 

·  Basın ve Yayın Teknolojileri

·  Basın ve Yayıncılık

·  Çağrı Merkezi Hizmetleri

·  Fotoğrafçılık ve Kameramanlık

·  Görsel İletişim

·  Halkla İlişkiler ve Tanıtım

·  Marka İletişimi

·  Medya ve İletişim

·  Radyo ve Televizyon Programcılığı

·  Radyo ve Televizyon Teknolojisi

·  Reklamcılık

·  Sosyal Medya Yöneticiliği

·  Medya ve Gazetecilik

 

Lisans (4 Yıl)

·  Rekreasyon Yönetimi

·  Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği

·  Turizm İşletmeciliği

·  Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

·  Yeni Medya ve İletişim

·  Gazetecilik

·  Radyo televizyon ve Sinema

·  Halkla İlişkiler ve Tanıtım

·  İletişim Tasarımı ve Yönetimi

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 09.06.2013 - Güncelleme: 01.05.2022 15:38 - Görüntülenme: 5683
  Beğen | 0  kişi beğendi